Čo nesmie chýbať na pracovnom stole?

Či už pracujete doma alebo sa Váš pracovný stôl nachádza v úrade, mal by byť pre Vás ideálnym priestorom na premýšľanie a efektívny výkon. Dôležité je tiež cítiť sa pri práci príjemne a mať všetko potrebné poruke. Čo by teda na pracovnom stole vo Vašej kancelárii nemalo chýbať?

To najdôležitejšie poruke

V prvom rade by mal pracovný stôl poskytovať veľkorysý priestor. Ak pracujete s počítačom, musí sa na stôl pohodlne zmestiť a zároveň ponechať dostatok priestoru na prípadné dokumenty, spisy, či ďalšie pracovné pomôcky. Čo ďalšie umiestniť na stôl? Otvárať zásuvku zakaždým, keď potrebujete použiť pero, je samozrejme nezmysel. Preto si na dosku stola dajte všetky písacie potreby, ktoré užívate každý deň. Pero, ceruza, guma alebo rysovacie potreby… všetko závisí od druhu práce. Platí však pravidlo, že pravidelne užívané veci patria na stôl. Ak pri svojej práci potrebujete neustále komunikovať, nemal by na stole chýbať samozrejme mobilný telefón, či potrebné pero na mobil. Poznámkový blok je v tomto prípade takisto samozrejmosťou.

Pre mnohých ľudí, ktorí pracujú na vyšších postoch, je pracovný stôl zároveň ich vizitkou, či prejavom osobnosti a štýlu. Na pracovnom stole manažérov, riaditeľov, či vedúcich pracovníkov preto často nájdeme napríklad luxusné perá. Veľmi obľúbené sú najmä Parker perá.

Menej potrebné veci schovajte

Ďalším pravidlom ideálneho pracovného stola je to, že nesmie byť preplnený zbytočnosťami. Nielen, že zaberajú miesto, ale odpútavajú aj pozornosť. Preto rôzne sošky, obrázky a doplnky radšej vynechajte a venujte im iný priestor v kancelárii. Do zásuviek pracovného stola patria síce potrebné, no neustále užívané pomôcky. Môžete sem schovať napríklad kancelársky papier, spisové obaly, obálky alebo kalkulačku.

Je samozrejmé, že usporiadanie pracovného stola závisí od typu vykonávanej práce. Iné pomôcky užíva architekt, iné zas účtovník, či asistentka. Vždy si však stôl zariaďte tak, aby ste počas práce nemuseli neustále vstávať a potrebné veci hľadať v celej kancelárii.

FOTO: Rido / Dollar Photo Club